26 Şubat 2010 Cuma

Google da üst sıralarda çıkmak için yaptığım çalışmalardan edindiğim tecrübeler. (Bölüm 1)

Bu yazımda sizlere google da üst sıralarda çıkma çalışması yaparken edindiğim tecrübeleri anlatmak istiyorum. Google da üst sıralarda çıkmak gerçekten çok kapsamlı bir çalışma gerektiriyor. Google da üst sıralarda çıkmak ve arama motorloruna dost siteler oluşturmak için yapılan çalışmaların tümüne SEO (search engine optimization –arama motoru optimizasyonu )  denilmektedir. Seo çalışmaları yaparken öncelikle unutmamanız gereken en önemli konu siteyi arama motorları için ziyaretçiler için yaptığınızı unutmamanızdır. Öncelikle hedef kitlenizi iyi tanımanız gerekiyor ve onların sizin verdiğiniz hizmete ulaşmak için google da yazacağı kelimeleri iyi tahmin etmeniz gerekiyor ve sitede bu kelimeleri bolca kullanmanız gerekiyor. Ayrıca değişik variyasyonlar da iyi tahmin edilerek google da kullanıcıların sizin verdiğiniz hizmetle ilgili yazabileceği en yaygın kelimeleri de sitede geçirilmeye çalışılmalıdır. Tabiki kelime geçirme işlemini yaparken sırf kullanmış olabilmek için olur olmaz yerlerde bu kelimeleri kullanarak sitenin kalitesini düşürmek yerine alanınızla ilgili bolva makale yazarak kullanıcıları sıkmamak en iyi yöntemdir.

Domain isminizi seçerken iyi düşünmek gerekiyor. Şirketinizin sitesi elbette ki şirketinizin adıyla ilgili olmalıdır. Örneğin Bir lazer epilasyon merkezinin sitesini yapacaksanız ve şirketinizin ismi “Örnek Şirket”se domaininizin www.orneksirket.com olması mantıklıdır. Ancak böyle bir alan adı kullandığınız takdirde www.lazerepilasyon.com gibi bir alan adı kullanmadığınız için google açısından domain de önemli kelimelerin gecme avantajını kaybediyorsunuz. Bu konuda benim fikrim iki ayrı site kurulmasıdır  www.lazerepilasyon.com ve www.orneksirket.com . Böylece şirketinizle ilgili temel bilgilere ve kampanyalara yer vereceğiniz şirket siteniz sizin kurumsal kimliğinizi vurgulayacak ve fazladan bilgilere yer verilmeyerek sitenin profesiyonelliği en iyi şekilde yansıtılacaktır. Ancak böyle bir sitenin googleda üst sıralarda çıkma olasılığı düşmektedir. Bu nedenle ayrıca şirket sitenizden farklı olarak burada title , keywords, description , content gibi özellikler çok daha etkili kullanılabilir, böylece google da üst sıralarda çıkma olasılığınız yükselecktir. Bu yazıyı burada sonlandırıyorum 2. Bölümde görüşmek üzere.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder